Krajowy Rejestr Elektroniczny Przedsiębiorców Transportu Drogowego „już” od 30 listopada 2017 r.

2017.02.13

kam

Choć od daty opublikowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 w którym to w art. 16 zobligowano każde państwo członkowskie do prowadzenia krajowego rejestru elektronicznego przedsiębiorców transportu drogowego upłynęło już ponad 7 lat, a samo rozporządzenie winno być stosowane przez państwa członkowskie od dnia 4 grudnia 2011 roku, dopiero w tym roku polski ustawodawca ...
Czytaj dalej

SIPSI – czyli narzędzie do przekazywania zgłoszeń Loi Macron

2017.01.16

karo

Temat płac minimalnych w Europie, od kilkunastu miesięcy stanowi źródło wielu problemów dla polskich przedsiębiorstw transportowych, ostatnim czasie krajem który przoduje w tym zakresie jest Francja. Jak już powszechnie wiadomo 07.04.2016 r. wydano dekret nr 2016-418 dotyczący delegowania pracowników w transporcie drogowym na terytorium Francji. Przepisy zwane Loi Macron weszły w życie 01.07.2016 r. Nowe ...
Czytaj dalej

Dobra reputacja po nowemu, czyli nowelizacja z 4 listopada 2016 r .

2017.01.02

kam

Choć od dnia wejścia w życie tak zwanego pakietu transportowego (dotyczącego zwłaszcza rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009) czyli inaczej rozporządzenia dotyczącego wspólnych zasad wykonywania zawodu przewoźnika drogowego (Dz.U.UE.L.2009.300.51) upłynęło już dobrych kilka lat, a o samej definicji dobrej reputacji wśród polskich przewoźników słyszy się już od dawna, ...
Czytaj dalej

Kłopoty z wykonywaniem przewozów przez pracowników państw spoza UE

2016.12.19

raf Od kilku miesięcy przewoźnicy zaczęli sygnalizować problem z wykonywaniem przewozów przez pracowników państw spoza UE (szczególnie z Ukrainy) na terenie Niemiec oraz Republiki Francuskiej. Tamtejsze służby coraz częściej twierdzą, że aby wykonywać pracę na terenie Niemiec pracownik taki musi posiadać zezwolenie na pracę w Niemczech. Natomiast zarówno dokument zwany potocznie „oświadczeniem o zamiarze powierzenia pracy” jak i ...
Czytaj dalej

Nieprawidłowe wdrożenie dyrektywy Rady – czyli skarga do TSUE przeciwko Polsce w sprawie nacisków na osie

2016.12.12

karo Kwestia dopuszczalnych w Polsce nacisków na osie stanowi nieustające źródło problemów dla przewoźników, bowiem Polska jest jedynym krajem w UE, w którym ruch normatywny pojazdów ciężarowych może zasadniczo odbywać się po niespełna 1,6% wszystkich dróg. Dnia 17.11.2016 r. Komisja Europejska skierowała do Trybunału Sprawiedliwości UE sprawę przeciwko Polsce w związku z nieprawidłowym wdrożeniem ...

Czytaj dalej

Loi Macron – od 1 lipca 2016 obowiązek wyznaczenia swego przedstawiciela na terenie Francji.

2016.05.17

karoW dzisiejszym artykule przeanalizujemy kwestię konieczności powołania przedstawiciela do kontaktu ze służbami kontrolnymi w sprawach kontrolnych w związku z wprowadzeniem ustawy o płacy minimalnej na terenie Francji.

Dnia 7 kwietnia 2016 roku został wydany dekret nr 2016-418 dotyczący delegowania pracowników w transporcie drogowym na terytorium Francji. ...

Czytaj dalej

FRANCJA – płaca minimalna – 9,61 euro dla zagranicznych kierowców

2016.05.05

medjDnia 9 kwietnia 2016 roku we Francuskim Dzienniku Ustaw  został opublikowany dekret nr 2016-418 z dnia 7 kwietnia 2016. Reguluje on zastosowanie zapisów francuskiego Kodeksu Pracy dla pracowników firm transportu drogowego oddelegowanych tymczasowo przez firmę, której siedziba znajduje się poza terytorium Francji. Płacą minimalną, podobnie jak niemieckim MiLoG, zostaną objęci zagraniczni kierowcy, realizujący transport na terenie ...
Czytaj dalej

Brak daty w CMR = niższe wynagrodzenie za przewóz?

2016.04.14

karo

Opis sytuacji: Przewoźnik dostał od spedycji pomniejszoną zapłatę. Okazało się, że wynika to z braku daty na CMR. Czy w związku z tym, że w zleceniu faktycznie znajdował się zapis „brak daty załadunku/rozładunku na CMR – minus 30% od uzgodnionego frachtu (tj. od kwoty netto)”, istnieją jakiekolwiek szanse na ...

Czytaj dalej

Nielegalni imigranci – kontrole drogowe w Wielkiej Brytanii

2016.01.26

 karoPoddając analizie niezwykle aktualne a zarówno wzbudzające liczne kontrowersje w środowisku przedsiębiorców transportowych zjawisko mandatów masowo nakładanych ostatnimi czasy zarówno na przedsiębiorców jak i kierowców, z tytułu całkowicie nieświadomego przewozu nielegalnych imigrantów należy pokrótce opisać to ...

Czytaj dalej

Naciski na osie – nowa interpretacja GITD

2016.01.19

karo

W dniu 30 października 2015 r. Główny Inspektor Transportu Drogowego pismem o sygnaturze GGI.012.39.2015.003 zwrócił się do wszystkich wojewódzkich inspektorów transportu drogowego, z informacją  dotyczącą  tego,  że  nakładanie  kar  pieniężnych  za  niektóre  naruszenia ...

Czytaj dalej

Facebook