Terminy na wczytywanie danych z kart kierowców i tachografów cyfrowych.

2015.04.28

Temat wczytywania danych z kart kierowców i tachografów cyfrowych wydaje się być szczegółowo uregulowany przepisami krajowymi oraz wspólnotowymi. Zarówno przedsiębiorcy transportowi jak i kierowcy wiedzą, że dane z karty kierowcy należy wczytywać co najmniej raz na 28 dni, a dane z tachografu cyfrowego co najmniej raz na 90 dni. Rzeczywistość pokazuje jednak, że istnieje jedna nie do końca wyjaśniona kwestia. Problemem dla wielu jest określenie jakie dni należy wliczać do powyższych terminów.

Główną ...

Czytaj dalej

Już od Wielkiej Soboty więcej praw dla Pasażerów

2015.04.04

Choć okres iście świąteczny, nie sposób nie wspomnieć o ostatnich zmianach do ustawy o transporcie drogowym, wprowadzonych ustawą o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw z dnia 20 lutego 2015 roku (Dz.U.2015.390) które już 4 kwietnia wchodzą w życie.

A więc, w Wielką Sobotę rozszerzeniu uległ zakres stosowania ustawy również o zasady i tryb wyznaczania dworców, w których jest udzielana pomoc osobom niepełnosprawnym i osobom o ograniczonej sprawności ruchowej oraz o zasady ...

Czytaj dalej

Obowiązki ewidencyjne w związku z wprowadzeniem płacy minimalnej w Niemczech

2015.02.06

W związku z pojawieniem się wielu, często bardzo skrajnych opinii dotyczących obowiązków wynikających z wprowadzonej w Niemczech ustawy o płacy minimalnej, poniżej zostanie przedstawiony zakres tychże obowiązków w celu uporządkowania tego tematu i rozwiania chociaż części wątpliwości jakie dotykają polskich przewoźników w związku z tymi przepisami.

Niepewność wśród polskich przewoźników co do przyjęcia jakiegoś modelu postępowania, wynika zapewne również z tego, że same organy administracji ...

Czytaj dalej

Tymczasowe porozumienie z Niemcami w sprawie Ustawy o płacy minimalnej (Mindestlohngesetz – MiLoG)”

2015.01.30

Celem podsumowania najświeższych doniesień można stwierdzić co następuje:  zgodnie z informacją przekazaną bezpośrednio po zakończeniu spotkania ministra pracy i polityki społecznej Władysława Kosiniaka-Kamysza z niemiecką minister pracy Andreą Nahles przepisy dotyczące płacy minimalnej w Niemczech zostały zawieszone, jednak tylko w zakresie tranzytu. Ponadto Andrea Nahles zastrzegła wyraźnie, że płaca minimalna w wysokości 8,50 euro za godzinę będzie nadal obowiązywała kierowców samochodów ciężarowych, które są załadowywane i ...

Czytaj dalej

Przewóz na potrzeby własne a niemiecka ustawa o płacy minimalnej Mindestlohngesetz – MiLoG

2015.01.23

W związku z nowymi przepisami prawnymi tj. ustawą o płacy minimalnej (Mindestlohgesetz) obowiązującą od dnia 1 stycznia 2015 r. na terenie Republiki Federalnej Niemiec, wszyscy zagraniczni operatorzy transportu mają obowiązek powiadamiania niemieckiej Administracji Celnej o operacjach transportowych realizowanych na lub przez terytorium Niemiec. Na podstawie znowelizowanych przepisów, każdemu pracownikowi przysługuje wynagrodzenie w wysokości co najmniej 8,5 € brutto za godzinę pracy – dotyczy to nie tylko pracowników zatrudnionych w Niemczech, ale również tych którzy ...
Czytaj dalej

Wpis manualny lub obrys rewersu za odpoczynek tygodniowy, zmiany rozporzadzenia (UE) 165/2014 od 2 marca 2015 roku

2015.01.15

W poprzednich publikacjach poświęconych najnowszemu rozporządzeniu w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym, starałem się przekazać w ogólny sposób główne nurty zmian, natomiast niniejszą publikacją zamierzam już w sposób bardziej szczegółowy wskazać, co jeszcze zmieni się od 2 marca 2015 roku tj. w raz z wejściem w życie art. 34 rozporządzenia (UE) 165/2014 – a więc, słów kilka o samej obsłudze przełączników selektora, jak również rejestrację poszczególnych okresów. W poprzednim stanie prawnym (do 2 marca 2015 r. – przyp.), a więc w ...
Czytaj dalej

Facebook