Publikacje prawne kancelarii

Search
Generic filters
Koniec z obowiązkowym powrotem ciężarówek do bazy co 8 tygodni: jest przełomowy wyrok TSUE

Koniec z obowiązkowym powrotem ciężarówek do bazy co 8 tygodni: jest przełomowy wyrok TSUE

09.10.2024

Pakiet Mobilności sporo namieszał w środowisku transportowym, wymuszając na przewoźnikach liczne zmiany w sposobie zarządzania swoimi firmami. Jednym z wymogów wprowadzonych w roku 2022, który wywołał niemałe kontrowersje, był obowiązkowy powrót ciężarówek do bazy co 8 tygodni, wyra...

Czytaj dalej
Już 15 stycznia 2023 r. mija termin na zgłoszenie bazy eksploatacyjnej!

Już 15 stycznia 2023 r. mija termin na zgłoszenie bazy eksploatacyjnej!

13.01.2023

Do 1 stycznia 2023 r. przewoźnicy powinni byli dostosować się do nowych wymogów związanych z bazą eksploatacyjną, wynikających z przepisów Pakietu Mobilności. Czas na złożenie stosownego oświadczenia mija ostatecznie 15 stycznia 2023 r. Obowiązek złożenia oświadczenia o spełnieniu ...

Czytaj dalej
Czym jest transport bilateralny i jakimi zmianami został objęty w 2022 r.?

Czym jest transport bilateralny i jakimi zmianami został objęty w 2022 r.?

12.10.2022

Przewozy cross-trade, tranzytowe oraz kabotaż. Sprawdź co zmieniło się po wprowadzeniu Pakietu Mobilności w 2022 roku....

Czytaj dalej
Wytyczne KE dotyczące kabotażu od 21 lutego 2022 r. – jak liczyć 4-dniowy okres „cooling off”?

Wytyczne KE dotyczące kabotażu od 21 lutego 2022 r. – jak liczyć 4-dniowy okres „cooling off”?

25.04.2022

Na początku marca Komisja Europejska opublikowała wytyczne dotyczące nowych, zmienionych Pakietem Mobilności, zasad wykonywania przewozów kabotażowych, które obowiązują od 21 lutego 2022 roku. Na tę chwilę dokument jest dostępny wyłącznie w języku angielskim i składa się z 17 pytań...

Czytaj dalej
Pakiet Mobilności 2022 – to nie koniec zmian

Pakiet Mobilności 2022 – to nie koniec zmian

14.03.2022

Co jeszcze czeka branżę transportową w tym roku oraz latach następnych?...

Czytaj dalej
Pakiet Mobilności – zmiany w zakresie wykonywania zawodu przewoźnika drogowego

Pakiet Mobilności – zmiany w zakresie wykonywania zawodu przewoźnika drogowego

28.02.2022

Pakiet Mobilności zmienił nie tylko zasady dotyczące delegowania kierowców, płacy minimalnej, czy ustalania i wyliczania należnego wynagrodzenia. Wprowadził ponadto nowe wymogi dla przewoźników drogowych w zakresie dostępu do zawodu, a także nałożył na nich nowe obowiązki....

Czytaj dalej
Pakiet Mobilności: wytyczne KE dotyczące delegowania kierowców

Pakiet Mobilności: wytyczne KE dotyczące delegowania kierowców

28.02.2022

W ostatnich dniach Komisja Europejska opublikowała wytyczne dotyczące delegowania kierowców z uwzględnieniem nowych zasad wprowadzonych Pakietem Mobilności...

Czytaj dalej
Kabotaż po zmianach od 21 lutego 2022 roku

Kabotaż po zmianach od 21 lutego 2022 roku

23.02.2022

Pakiet Mobilności 2022 zmienił również zasady wykonywania przewozów kabotażowych. Sprawdź co się zmieniło....

Czytaj dalej
Czym różni się kabotaż od transportu kombinowanego? Zmiany przewidziane w Pakiecie Mobilności

Czym różni się kabotaż od transportu kombinowanego? Zmiany przewidziane w Pakiecie Mobilności

21.02.2022

W kontekście Pakietu Mobilności dużo mówi się o przewozach kabotażowych oraz innego rodzaju operacjach transportowych, których rozróżnienie jest kluczowe w celu ustalenia, jakie regulacje znajdą zastosowanie do konkretnego przewozu....

Czytaj dalej

Facebook