Search
Generic filters

PE przyjął przepisy ułatwiające wynajem ciężarówki bez kierowcy w kraju członkowskim

13.06.2022

Firmy transportowe mogą spodziewać się złagodzenia ograniczeń w zakresie wynajmu ciężarówek i samochodów dostawczych za granicą bez kierowców z innego państwa Wspólnoty. Parlament Europejski na początku kwietnia br. przyjął odpowiednie przepisy, które wejdą w życie 20 dni po ich o...

Czytaj dalej

PE przyjął przepisy ułatwiające wynajem ciężarówki bez kierowcy w kraju członkowskim

13.06.2022

Firmy transportowe mogą spodziewać się złagodzenia ograniczeń w zakresie wynajmu ciężarówek i samochodów dostawczych za granicą bez kierowców z innego państwa Wspólnoty. Parlament Europejski na początku kwietnia br. przyjął odpowiednie przepisy, które wejdą w życie 20 dni po ich o...

Czytaj dalej

Zmiany w przepisach dotyczących ogranicznika prędkości – ustawa podpisana przez Prezydenta

13.12.2021

Zmiany ustawy Prawo o ruchu drogowym dotyczące doprecyzowania obowiązku wyposażenia autobusów, ciężarówek i ciągników w homologowany ogranicznik prędkości....

Czytaj dalej

Jak pakiet „Fit for 55” wpłynie na branżę transportową?

20.09.2021

Komisja Europejska stworzyła Europejski Zielony Ład – zbiór inicjatyw politycznych, których nadrzędnym celem jest osiągnięcie neutralności dla klimatu w Europie do 2050. W lipcu 2021 Komisja Europejska przedstawiła nowy pakiet legislacyjny „Fit for 55”, który aktualizuje założe...

Czytaj dalej

ZWROT MAUT JUŻ PEWNY – ZŁÓŻ WNIOSEK ZA ROK 2021

27.05.2021

Przewoźnicy przejeżdżający przez Niemcy na drogach należących do transeuropejskiej sieci drogowej mogą liczyć na częściowy zwrot uiszczonych opłat. Wynika to ze skorygowanych w minionym tygodniu przez niemiecki Parlament zawyżonych stawek za opłaty drogowe za okres od 28 października 2...

Czytaj dalej

Krajowy Rejestr Elektroniczny Przedsiębiorców Transportu Drogowego „już” od 30 listopada 2017 r.

13.02.2017

Choć od daty opublikowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 w którym to w art. 16 zobligowano każde państwo członkowskie do prowadzenia krajowego rejestru elektronicznego przedsiębiorców transportu drogowego upłynęło już ponad 7 lat, a samo rozporządzenie...

Czytaj dalej

SIPSI – czyli narzędzie do przekazywania zgłoszeń Loi Macron

16.01.2017

Temat płac minimalnych w Europie, od kilkunastu miesięcy stanowi źródło wielu problemów dla polskich przedsiębiorstw transportowych, ostatnim czasie krajem który przoduje w tym zakresie jest Francja. Jak już powszechnie wiadomo 07.04.2016 r. wydano dekret nr 2016-418 dotyczący delegowania ...

Czytaj dalej

Dobra reputacja po nowemu, czyli nowelizacja z 4 listopada 2016 r .

02.01.2017

Choć od dnia wejścia w życie tak zwanego pakietu transportowego (dotyczącego zwłaszcza rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009) czyli inaczej rozporządzenia dotyczącego wspólnych zasad wykonywania zawodu przewoźnika drogowego (Dz.U.UE.L.2009.300.51) upłynęło ju...

Czytaj dalej

Kłopoty z wykonywaniem przewozów przez pracowników państw spoza UE

19.12.2016

Od kilku miesięcy przewoźnicy zaczęli sygnalizować problem z wykonywaniem przewozów przez pracowników państw spoza UE (szczególnie z Ukrainy) na terenie Niemiec oraz Republiki Francuskiej. Tamtejsze służby coraz częściej twierdzą, że aby wykonywać pracę na terenie Niemiec pracownik t...

Czytaj dalej

Nieprawidłowe wdrożenie dyrektywy Rady – czyli skarga do TSUE przeciwko Polsce w sprawie nacisków na osie

12.12.2016

Kwestia dopuszczalnych w Polsce nacisków na osie stanowi nieustające źródło problemów dla przewoźników, bowiem Polska jest jedynym krajem w UE, w którym ruch normatywny pojazdów ciężarowych może zasadniczo odbywać się po niespełna 1,6% wszystkich dróg. Dnia 17.11.2016 r. Komisja Eur...

Czytaj dalej

Facebook