Ogłoszenie w maju bieżącego roku tzw. pakietu mobilności wywołało niemałe zamieszanie zarówno w wśród samych przewoźników jak też obiło się niemałym echem również w ogólnopolskich, a to z uwagi na szereg kluczowych zmian tamże zaproponowanych, a dotyczących chociażby mocno już dyskusyjnej kwestii płac minimalnych dla kierowców przebywających na terenie niektórych państw członkowskich, czy też zmian w zakresie zasad wykonywania kabotażu, a przede wszystkim skutków jakie niniejsza nowelizacja może wywołać dla tzw. transportu lekkiego, a więc przewoźników wykonujących swoje transporty pojazdami o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 tony, o której to słów kilka.

 

Po więcej informacji dotyczących zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego dla transportu lekkiego, odsyłamy na www.tachobus.pl

Autor: Kamil Kiwior, prawnik Kancelaria Transportowa LEGALTRANS

Powrót do listy aktualności

Facebook