Holandia: od 1 marca wchodzi w życie obowiązek elektronicznego
zgłoszenia delegowania. Od 1 marca 2020 r. Holandia wprowadza obowiązek zgłoszenia do elektronicznego systemu dla pracodawców, których kierowcy są tymczasowo delegowani do Holandii.
Kierowcy, ale także osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, które wykonują przewozy osobiście, posiadają status pracowników delegowanych wówczas, gdy wykonują przewozy, w których miejsce załadunku lub rozładunku znajduje się na terenie Holandii. Obowiązkiem zgłoszenia objęte będą również przewozy kabotażowe, a zatem wszystkie rodzaje operacji transportowych. Jedyny wyjątek stanowią przejazdy tranzytowe przez teren Królestwa Niderlandów.


Holenderskie Ministerstwo Spraw Społecznych i Zatrudnienia stworzyło stronę internetową, na której dostępne są wszelkie niezbędne informacje:
www.postedworkers.nl. Informacje na niej zawarte są również dostępne w
języku angielskim i niemieckim. Rejestracji online będzie można dokonywać już od 1 lutego 2020 r., Obowiązek jej dokonania wchodzi jednak w życie dopiero od 1 marca 2020 r.


UWAGA: Delegowanie pracownika, które rozpoczęło się przed 1 marca br., nie wymaga zgłoszenia elektronicznego.

Powrót do listy aktualności

Facebook