Belgia- obowiązek uiszczania opłat drogowych dla ciężarówek o DMC do 3,5 tony

2017.12.13

Według decyzji podjętej przez rządy federalne trzech regionów Belgii od 1 stycznia 2018 roku opłaty autostradowe będą pobierane za pomocą urządzenia pokładowego OBU Satellic. Dotyczy to jedynie pojazdów kategorii N1 z nadwoziem typu BC (ciągnik siodłowy zbudowany i zaprojektowany głównie do ciągnięcia naczep). Obowiązujące stawki: Po więcej informacji dotyczących obowiązku uiszczania opłat drogowych, ...
Czytaj dalej

Jak uniknąć kary za błędy kierowców

2017.12.06

Analiza przesłanek do zwolnienia podmiotu od odpowiedzialności administracyjnej za naruszenia przepisów ustawy o czasie pracy kierowców, ustawy o transporcie drogowym oraz ustawy prawo o ruchu drogowym. Zarówno unormowania ustawy o transporcie drogowym jak i ustawy prawo o ruchu drogowym przewidują możliwość zwolnienia się od odpowiedzialności przewoźnika prowadzącego działalność gospodarczą za najczęściej pojawiające ...
Czytaj dalej

Grundinformationen über die Aufnahme der wirtschaftlichen Tätigkeit durch ausländische Personen in Polen

2017.11.20

Die wirtschaftliche Lage Polens hat sich in den letzten Jahren kontinuierlich verbessert. Laut den Angaben des Internationalen Währungsfonds hat Polen im Jahr 2016 den Platz 25 in der Weltrangliste im internationalen Vergleich des Bruttoinlandsprodukts per capita belegt. Die Bevölkerung Polens betrug im Jahr 2016 ca. 38 Millionen, das Bruttoinlandsprodukt lag bei 469,8 Milliarden USD und die Arbeitslosenquote war die niedrigste seit dem Fall des Kommunismus und betrug ca. 7 %. Im Jahr 2016 lag das Bruttoinlandsprodukt per capita Polens bei 27.715 USD. Es war also sogar höher als in 8 ...
Czytaj dalej

Zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego dla transportu lekkiego (tzw. pakiet mobilności)

2017.11.13

Ogłoszenie w maju bieżącego roku tzw. pakietu mobilności wywołało niemałe zamieszanie zarówno w wśród samych przewoźników jak też obiło się niemałym echem również w ogólnopolskich, a to z uwagi na szereg kluczowych zmian tamże zaproponowanych, a dotyczących chociażby mocno już dyskusyjnej kwestii płac minimalnych dla kierowców przebywających na terenie niektórych państw członkowskich, czy też zmian w zakresie zasad ...
Czytaj dalej

Czy w stosunku do przewoźników wykonujących przewozy pojazdami o dmc do 3,5 tony obowiązują odmienne od standardowych regulacje dotyczące zasad wykonywania kabotaży?

2017.11.06

Zasady wykonywania kabotaży w Unii Europejskiej regulowane są przez Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1072/2009 z dnia 21 października 2009 r. dotyczące wspólnych zasad dostępu do rynku międzynarodowych przewozów drogowych, a w  w stosunku do przewoźników wykonujących przewozy pojazdami o dmc do 3,5 tony nie obowiązują odmienne od standardowych regulacje dotyczące zasad wykonywania kabotaży? Zgodnie z treścią ...
Czytaj dalej

Czy płaca minimalna wprowadzana w poszczególnych krajach Europy przysługuje pracownikom realizującym przewozy pojazdami o dmc do 3,5 tony?

2017.10.31

Płace minimalne odnoszące się do kierowców w transporcie międzynarodowym w poszczególnych państwach europejskich zaczęły obowiązywać od 2015 r., kiedy to Republika Federalna Niemiec wprowadziła przepisy zwane MiLoG. Następnie płace minimalne pojawiły się m. in. we Francji, Holandii, we Włoszech czy też w ostatnim czasie w Belgii. Zasadniczo, płaca minimalna najczęściej ma zasięg ogólnokrajowy i dotyczy wszystkich pracowników poza ...
Czytaj dalej

Płaca minimalna dla kierowcy w Belgii [ZBIÓR INFORMACJI]

2017.10.27

Polska ma jedną z największych flot transportowych w Europie oraz wysoko wykwalifikowanych pracowników, nic więc dziwnego, że od lat jest w ścisłej czołówce, jeśli chodzi o przewozy. Sukces polskich przewoźników oraz konkurencyjność, także cenowa, ich usług nie jest jednak na rękę transportowcom z tzw. Starej Unii. Na wprowadzenie płacy minimalnej w transporcie decydują się kolejne państwa, m.in. Belgia. Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Brukseli wydał komunikat dotyczący stanowiska Federalnych Publicznych Służb ds. Zatrudnienia, Pracy i Dialogu ...
Czytaj dalej

Obowiązek wykonywania ewidencji czasu pracy również dla kierowców transportu lekkiego

2017.10.23

Wykonywanie ewidencji czasu pracy jest jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy. Wynika on z powszechnie obowiązujących przepisów prawa i dotyczy nie tylko zatrudnienia w oparciu o stosunek pracy ale również na podstawie umowy cywilnoprawnej. Zawód kierowcy nie stanowi wyjątku pod tym względem. Istnieją jednak różnice co do samego sposobu ewidencjonowania czasu pracy dla tej grupy zawodowej. Zgodnie z przepisami ustawy o czasie pracy ...
Czytaj dalej

Kierowca w delegacji – kompendium wiedzy praktycznej i teoretycznej

2017.10.17

W zdecydowanej większości przypadków, wykonywanie zawodu kierowcy wiąże się z permanentnym przebywaniem w podróży służbowej. Taki stan rzeczy powoduje powstanie licznych obowiązków po stronie pracodawcy oraz przyznaje uprawnienia na rzecz pracownika. Po pierwsze, pracodawcy będący przedsiębiorcami transportowymi chcąc spełnić wymogi stawiane przez przepisy prawa musza poznać szczegółowe zasady rozliczania delegacji. Zgodnie z ustawą ...
Czytaj dalej

Informacje dotyczące warunków pracy i płac pracowników delegowanych w ramach świadczenia usług na terenie Republiki Czeskiej

2017.10.13

Państwowa Inspekcja Pracy w Czechach poinformowała, iż w związku z wprowadzeniem do obrotu prawnego ustawy 93/20017 będącej transpozycja dyrektywy Rady 2014/67 / UE w sprawie egzekwowania dyrektywy 96/71 / WE dotyczącej delegowania pracowników w ramach świadczenia usług oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) 1024/2012 w sprawie współpracy administracyjnej poprzez system wymiany informacji na rynku wewnętrznym, przewoźnicy świadczący ...
Czytaj dalej

Facebook