Cykliczne badania dla kierowców powyżej 60-tego roku życia.

2018.06.22

Statystyki są niepokojące – obecnie co dziesiąty wypadek drogowy spowodowany jest przez kierowce powyżej 60-tego roku życia. Jest to związane głównie ze stale pogorszającym się wzrokiem i słuchem. Niewątpliwie, wpływ na to ma również wydłużony czas reakcji, zła ocena odległości jak i słabsza sprawność intelektualno-ruchowa. Media w ostatnim czasie wiele uwagi poświęciły tematyce wprowadzenia okresowych badań kierowców – zwłaszcza po 60-tym roku życia. Zawdzięczamy to niewątpliwie posłance Mirosławie Nykiel. Poslowie, Ministrowie i zwykli obywatele ...
Czytaj dalej

Nowe zasady wydawania zaświadczeń A1.

2018.06.19

Od 2 maja 2018 r. w życie weszły nowe zasady wydawania przez ZUS zaświadczeń A1, które wymagane są przez zagraniczne służby kontrolne dla zatrudnionych pracowników spoza Unii Europejskiej. Ogłoszone przez ZUS zasady wydawałyby się, że uporządkują sytuację oraz sprzeczne decyzje regionalnych oddziałów tej instytucji. Niestety, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, mimo zmian w przepisach prawa wciąż wydaje odmowne decyzje dotyczące zaświadczeń A1. Głównym problemem w wydaniu niezbędnych zaświadczeń A1 dla obywateli państw trzecich zatrudnionych w polskich ...
Czytaj dalej

Bezpłatne szkolenie dla transportu do 3,5 tony – Tarnów 28 czerwca

2018.06.15

Prawo przewozowe, płace minimalne w krajach UE, czy kabotaż w transporcie do 3,5 tony to tylko część tematów, które będą poruszane na szkoleniu w Tarnowie.

Szkolenie dla przewoźników do 3,5 tony odbędzie się w czwartek 28 czerwca 2018 roku w Tarnowie w restauracji „U Młynarzy” mieszczącej się przy ul. Kołłątaja 9. Rozpoczęcie spotkania zaplanowano na godzinę 9:30. Wykłady będą prowadzić prawnicy z Kancelarii Legaltrans, a także księgowi oraz doradcy podatkowi z Centrum Księgowości Transportowej oraz eksperci branży transportowej z firmy ...
Czytaj dalej

Francja – wytyczne kontroli czasu pracy kierowców dla pojazdów 3,5 tony.

2018.05.29

Francuska Państwowa Inspekcja Pracy poinformowała iż przystępuje do weryfikowania oraz kontrolowania czasu pracy kierowcy dla pojazdów do 3,5 tony na podstawie rozporządzenia 3821/85 oraz rozpożyczenie 3820/85 z dnia 15 marca 2006 roku. Niniejsze wytyczne odnośnie przeprowadzenia kontroli zostały czasu pracy kierowcy dla branży do 3,5 zostały przekazane przez Rząd Francuski organom kontrolnym ...
Czytaj dalej

Samozatrudniony kierowca: czy to bezpieczna forma współpracy, zarówno dla kierowcy, jak i przewoźnika?

2018.05.28

Z uwagi na rosnące koszty wiążące się z zatrudnianiem kierowców na umowę o pracę, wielu przedsiębiorców decyduje się na współpracę z osobami prowadzącymi własną działalność gospodarczą. Zjawisko to jest doskonale widoczne w branży przewoźników do 3,5 tony. Czy taka forma współpracy jest atrakcyjniejsza zarówno dla kierowcy-przewoźnika, jak i firmy-przewoźnika? Czym ryzykują obie strony? Samozatrudniony ...
Czytaj dalej

Do tych przepisów przedsiębiorcy z branży TSL muszą dostosować się już niebawem.

2018.04.13

Już niebawem, tj. z dniem 25 maja 2018 roku w miejsce dyrektywy 95/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady o ochronie danych osobowych, bezpośrednie zastosowanie będzie miało rozporządzenie 2016/679 (RODO). Przewidziane przez RODO wytyczne związane z ochroną danych osobowych skierowane są do wszystkich podmiotów przetwarzających dane osobowe w ramach działalności gospodarczej, zawodowej lub statutowej, ...
Czytaj dalej

Brak możliwości załadunku: co w sytuacji, gdy kierowca nie może dokonać załadunku aż do zamknięcia firmy?

2018.04.12

Czekał, czekał… i się nie doczekał! Sytuacje, w których kierowcy odmówiono możliwości załadunku, nie należą do najczęstszych, jednak również się zdarzają. Brak możliwości załadunku: co powinien zrobić kierowca? Jakie prawa ma przewoźnik? Podpowiadamy! Opis sytuacji: przewoźnik X przyjechał do firmy Z na załadunek o ustalonej godzinie, kilka ...
Czytaj dalej

Kto jest odpowiedzialny za uszkodzenie towaru: nadawca, przewoźnik czy odbiorca?

2018.04.05

  Zadaniem przewoźnika jest przewiezienie towaru z punktu A do punktu B – w nienaruszonym stanie, a ponadto w ustalonym terminie. Dla pierwszego z wymogów kluczowe jest prawidłowe przygotowanie ładunku do transportu, czyli przede wszystkim jego odpowiednie zabezpieczenie. Czy oznacza to, że to przewoźnik zawsze będzie odpowiedzialny za ewentualne szkody związane z uszkodzeniem towaru? ...
Czytaj dalej

Zajęcie przez Komornika środka transportu. Przybliżenie zagadnienia egzekucji z rzeczy.

2018.03.26

Zajęcie rzeczy przez komornika sądowego jest silnie ingerującym w prawo własność sposobem egzekucji, lecz często stanowi jedyny skuteczny sposobem wyegzekwowania należności. Przybliżmy zatem najistotniejsze elementy związane z prowadzeniem postępowania egzekucyjnego z ruchomości przeciwko przedsiębiorstwu transportowemu. Skierowania egzekucji do środków transportowych będących własnością przedsiębiorstwa, bądź przedmiotem leasingu, jest częste lecz kwestię dotyczące zajęcia i odebrania pojazdu mało znane; co uniemożliwia podjęcie odpowiednich działań prawnych ...
Czytaj dalej

Odpowiedzialność za szkody powstałe w transporcie w wyniku nieprawidłowego załadunku

2018.03.19

Jednym z najpoważniejszych problemów związanych z działalnością związaną z krajowym lub międzynarodowym przewozem towarów jest odpowiedzialność za powstałą podczas przewozu szkodę. Kwestia odpowiedzialności odszkodowawczej jest o tyle istotna, że w przypadku wykonywania przewozu rzeczy możemy mieć niejednokrotnie do czynienia często z kilkoma niezależnymi od siebie podmiotami takimi jak: właściciel przewożonych ...
Czytaj dalej

Facebook