Bezpłatne szkolenie dla transportu do 3,5 tony – Tarnów 28 czerwca

2018.06.15

Prawo przewozowe, płace minimalne w krajach UE, czy kabotaż w transporcie do 3,5 tony to tylko część tematów, które będą poruszane na szkoleniu w Tarnowie.

Szkolenie dla przewoźników do 3,5 tony odbędzie się w czwartek 28 czerwca 2018 roku w Tarnowie w restauracji „U Młynarzy” mieszczącej się przy ul. Kołłątaja 9. Rozpoczęcie spotkania zaplanowano na godzinę 9:30. Wykłady będą prowadzić prawnicy z Kancelarii Legaltrans, a także księgowi oraz doradcy podatkowi z Centrum Księgowości Transportowej oraz eksperci branży transportowej z firmy ...
Czytaj dalej

Brak możliwości załadunku: co w sytuacji, gdy kierowca nie może dokonać załadunku aż do zamknięcia firmy?

2018.04.12

Czekał, czekał… i się nie doczekał! Sytuacje, w których kierowcy odmówiono możliwości załadunku, nie należą do najczęstszych, jednak również się zdarzają. Brak możliwości załadunku: co powinien zrobić kierowca? Jakie prawa ma przewoźnik? Podpowiadamy! Opis sytuacji: przewoźnik X przyjechał do firmy Z na załadunek o ustalonej godzinie, kilka ...
Czytaj dalej

Kto jest odpowiedzialny za uszkodzenie towaru: nadawca, przewoźnik czy odbiorca?

2018.04.05

  Zadaniem przewoźnika jest przewiezienie towaru z punktu A do punktu B – w nienaruszonym stanie, a ponadto w ustalonym terminie. Dla pierwszego z wymogów kluczowe jest prawidłowe przygotowanie ładunku do transportu, czyli przede wszystkim jego odpowiednie zabezpieczenie. Czy oznacza to, że to przewoźnik zawsze będzie odpowiedzialny za ewentualne szkody związane z uszkodzeniem towaru? ...
Czytaj dalej

Odpowiedzialność za szkody powstałe w transporcie w wyniku nieprawidłowego załadunku

2018.03.19

Jednym z najpoważniejszych problemów związanych z działalnością związaną z krajowym lub międzynarodowym przewozem towarów jest odpowiedzialność za powstałą podczas przewozu szkodę. Kwestia odpowiedzialności odszkodowawczej jest o tyle istotna, że w przypadku wykonywania przewozu rzeczy możemy mieć niejednokrotnie do czynienia często z kilkoma niezależnymi od siebie podmiotami takimi jak: właściciel przewożonych ...
Czytaj dalej

NIEMCY: nocleg w kabinie pojazdu, a regularny tygodniowy okres odpoczynku- 2018 r.

2018.01.17

W myśl postanowień art. 8 ust. 6 unijnego Rozporządzenia (WE) nr 561/2006 - w ciągu dwóch kolejnych tygodni kierowca - do którego odnosi się przedmiotowe rozporządzenie - winien wykorzystać co najmniej dwa regularne tygodniowe okresy odpoczynku lub jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku i jeden skrócony tygodniowy okres odpoczynku, w którym to przypadku muszą zostać spełnione określone wymogi. Powstaje więc pytanie, czy w/w przepisy należy interpretować w ten sposób, że kierowca nie może spędzać w pojeździe regularnych tygodniowych okresów odpoczynku? Na ...
Czytaj dalej

Zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego dla transportu lekkiego (tzw. pakiet mobilności)

2017.11.13

Ogłoszenie w maju bieżącego roku tzw. pakietu mobilności wywołało niemałe zamieszanie zarówno w wśród samych przewoźników jak też obiło się niemałym echem również w ogólnopolskich, a to z uwagi na szereg kluczowych zmian tamże zaproponowanych, a dotyczących chociażby mocno już dyskusyjnej kwestii płac minimalnych dla kierowców przebywających na terenie niektórych państw członkowskich, czy też zmian w zakresie zasad ...
Czytaj dalej

Auta dmc do 3,5 tony, a kabotaż.

2017.11.06

Zasady wykonywania kabotaży w Unii Europejskiej regulowane są przez Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1072/2009 z dnia 21 października 2009 r. dotyczące wspólnych zasad dostępu do rynku międzynarodowych przewozów drogowych, a w  w stosunku do przewoźników wykonujących przewozy pojazdami o dmc do 3,5 tony nie obowiązują odmienne od standardowych regulacje dotyczące zasad wykonywania kabotaży? Zgodnie z treścią ...
Czytaj dalej

Auta dmc do 3,5 tony a płaca minimalna.

2017.10.31

Płace minimalne odnoszące się do kierowców w transporcie międzynarodowym w poszczególnych państwach europejskich zaczęły obowiązywać od 2015 r., kiedy to Republika Federalna Niemiec wprowadziła przepisy zwane MiLoG. Następnie płace minimalne pojawiły się m. in. we Francji, Holandii, we Włoszech czy też w ostatnim czasie w Belgii. Zasadniczo, płaca minimalna najczęściej ma zasięg ogólnokrajowy i dotyczy wszystkich pracowników poza ...
Czytaj dalej

Płaca minimalna dla kierowcy w Belgii [ZBIÓR INFORMACJI]

2017.10.27

Polska ma jedną z największych flot transportowych w Europie oraz wysoko wykwalifikowanych pracowników, nic więc dziwnego, że od lat jest w ścisłej czołówce, jeśli chodzi o przewozy. Sukces polskich przewoźników oraz konkurencyjność, także cenowa, ich usług nie jest jednak na rękę transportowcom z tzw. Starej Unii. Na wprowadzenie płacy minimalnej w transporcie decydują się kolejne państwa, m.in. Belgia. Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Brukseli wydał komunikat dotyczący stanowiska Federalnych Publicznych Służb ds. Zatrudnienia, Pracy i Dialogu ...
Czytaj dalej

Obowiązek wykonywania ewidencji czasu pracy również dla kierowców transportu lekkiego

2017.10.23

Wykonywanie ewidencji czasu pracy jest jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy. Wynika on z powszechnie obowiązujących przepisów prawa i dotyczy nie tylko zatrudnienia w oparciu o stosunek pracy ale również na podstawie umowy cywilnoprawnej. Zawód kierowcy nie stanowi wyjątku pod tym względem. Istnieją jednak różnice co do samego sposobu ewidencjonowania czasu pracy dla tej grupy zawodowej. Zgodnie z przepisami ustawy o czasie pracy ...
Czytaj dalej

Facebook