Publikacje prawne kancelarii

Search
Generic filters

Zarys postępowania restrukturyzacyjnego, wybrane różnice z postępowaniem upadłościowym.

16.07.2018

Publikacja artykułu Pani Radcy Prawnego Anety Torchół, „Upadłość i Restrukturyzacja Firm Transportowych” spowodowała napływ do naszej Kancelarii licznych zapytań, dotyczących upadłość i restrukturyzacji kontrahentów. W niniejszym teksie skupimy się na przybliżeniu zagadnienia pos...

Czytaj dalej

Upadłość i restrukturyzacja firm transportowych.

10.07.2018

W 2017 r. w Polsce ogłosiło niewypłacalność 900 przedsiębiorstw. Niewypłacalność firm transportowych wynosiła 43 proc. więcej niż w roku poprzednim. Tymczasem w I połowie 2018 r. odnotowano wzrost liczby upadłości i restrukturyzacji przedsiębiorstw o 21 proc. Największa fala upadło...

Czytaj dalej

Nowe zasady wydawania zaświadczeń A1.

19.06.2018

Od 2 maja 2018 r. w życie weszły nowe zasady wydawania przez ZUS zaświadczeń A1, które wymagane są przez zagraniczne służby kontrolne dla zatrudnionych pracowników spoza Unii Europejskiej. Ogłoszone przez ZUS zasady wydawałyby się, że uporządkują sytuację oraz sprzeczne decyzje regio...

Czytaj dalej

Bezpłatne szkolenie dla transportu do 3,5 tony – Tarnów 28 czerwca

15.06.2018

Prawo przewozowe, płace minimalne w krajach UE, czy kabotaż w transporcie do 3,5 tony to tylko część tematów, które będą poruszane na szkoleniu w Tarnowie. Szkolenie dla przewoźników do 3,5 tony odbędzie się w czwartek 28 czerwca 2018 roku w Tarnowie w restauracji „U Młynarzy” mies...

Czytaj dalej

Francja – wytyczne kontroli czasu pracy kierowców dla pojazdów 3,5 tony.

29.05.2018

Francuska Państwowa Inspekcja Pracy poinformowała iż przystępuje do weryfikowania oraz kontrolowania czasu pracy kierowcy dla pojazdów do 3,5 tony na podstawie rozporządzenia 3821/85 oraz rozpożyczenie 3820/85 z dnia 15 marca 2006 roku. Niniejsze wytyczne odnośnie przeprowadzenia kontroli zo...

Czytaj dalej

Samozatrudniony kierowca: czy to bezpieczna forma współpracy, zarówno dla kierowcy, jak i przewoźnika?

28.05.2018

Z uwagi na rosnące koszty wiążące się z zatrudnianiem kierowców na umowę o pracę, wielu przedsiębiorców decyduje się na współpracę z osobami prowadzącymi własną działalność gospodarczą. Zjawisko to jest doskonale widoczne w branży przewoźników do 3,5 tony. Czy taka forma wsp...

Czytaj dalej

Do tych przepisów przedsiębiorcy z branży TSL muszą dostosować się już niebawem.

13.04.2018

Już niebawem, tj. z dniem 25 maja 2018 roku w miejsce dyrektywy 95/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady o ochronie danych osobowych, bezpośrednie zastosowanie będzie miało rozporządzenie 2016/679 (RODO). Przewidziane przez RODO wytyczne związane z ochroną danych osobowych skierowane są do w...

Czytaj dalej

Brak możliwości załadunku: co w sytuacji, gdy kierowca nie może dokonać załadunku aż do zamknięcia firmy?

12.04.2018

Czekał, czekał… i się nie doczekał! Sytuacje, w których kierowcy odmówiono możliwości załadunku, nie należą do najczęstszych, jednak również się zdarzają. Brak możliwości załadunku: co powinien zrobić kierowca? Jakie prawa ma przewoźnik? Podpowiadamy! Opis sytuacji: przewoźn...

Czytaj dalej

Kto jest odpowiedzialny za uszkodzenie towaru: nadawca, przewoźnik czy odbiorca?

05.04.2018

  Zadaniem przewoźnika jest przewiezienie towaru z punktu A do punktu B – w nienaruszonym stanie, a ponadto w ustalonym terminie. Dla pierwszego z wymogów kluczowe jest prawidłowe przygotowanie ładunku do transportu, czyli przede wszystkim jego odpowiednie zabezpieczenie. Czy oznacza to, ...

Czytaj dalej

Facebook