Publikacje prawne kancelarii
Zarys postępowania restrukturyzacyjnego, wybrane różnice z postępowaniem upadłościowym.
16.07.2018
Publikacja artykułu Pani Radcy Prawnego Anety Torchół, „Upadłość i Restrukturyzacja Firm Transportowych” spowodowała napływ do naszej Kancelarii licznych zapytań, dotyczących upadłość i restrukturyzacji kontrahentów. W niniejszym teksie skupimy się na przybliżeniu zagadnienia pos...
Czytaj dalejUpadłość i restrukturyzacja firm transportowych.
10.07.2018
W 2017 r. w Polsce ogłosiło niewypłacalność 900 przedsiębiorstw. Niewypłacalność firm transportowych wynosiła 43 proc. więcej niż w roku poprzednim. Tymczasem w I połowie 2018 r. odnotowano wzrost liczby upadłości i restrukturyzacji przedsiębiorstw o 21 proc. Największa fala upadło...
Czytaj dalejNowe zasady wydawania zaświadczeń A1.
19.06.2018
Od 2 maja 2018 r. w życie weszły nowe zasady wydawania przez ZUS zaświadczeń A1, które wymagane są przez zagraniczne służby kontrolne dla zatrudnionych pracowników spoza Unii Europejskiej. Ogłoszone przez ZUS zasady wydawałyby się, że uporządkują sytuację oraz sprzeczne decyzje regio...
Czytaj dalejBezpłatne szkolenie dla transportu do 3,5 tony – Tarnów 28 czerwca
15.06.2018
Prawo przewozowe, płace minimalne w krajach UE, czy kabotaż w transporcie do 3,5 tony to tylko część tematów, które będą poruszane na szkoleniu w Tarnowie. Szkolenie dla przewoźników do 3,5 tony odbędzie się w czwartek 28 czerwca 2018 roku w Tarnowie w restauracji „U Młynarzy” mies...
Czytaj dalejFrancja – wytyczne kontroli czasu pracy kierowców dla pojazdów 3,5 tony.
29.05.2018
Francuska Państwowa Inspekcja Pracy poinformowała iż przystępuje do weryfikowania oraz kontrolowania czasu pracy kierowcy dla pojazdów do 3,5 tony na podstawie rozporządzenia 3821/85 oraz rozpożyczenie 3820/85 z dnia 15 marca 2006 roku. Niniejsze wytyczne odnośnie przeprowadzenia kontroli zo...
Czytaj dalejSamozatrudniony kierowca: czy to bezpieczna forma współpracy, zarówno dla kierowcy, jak i przewoźnika?
28.05.2018
Z uwagi na rosnące koszty wiążące się z zatrudnianiem kierowców na umowę o pracę, wielu przedsiębiorców decyduje się na współpracę z osobami prowadzącymi własną działalność gospodarczą. Zjawisko to jest doskonale widoczne w branży przewoźników do 3,5 tony. Czy taka forma wsp...
Czytaj dalejDo tych przepisów przedsiębiorcy z branży TSL muszą dostosować się już niebawem.
13.04.2018
Już niebawem, tj. z dniem 25 maja 2018 roku w miejsce dyrektywy 95/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady o ochronie danych osobowych, bezpośrednie zastosowanie będzie miało rozporządzenie 2016/679 (RODO). Przewidziane przez RODO wytyczne związane z ochroną danych osobowych skierowane są do w...
Czytaj dalejBrak możliwości załadunku: co w sytuacji, gdy kierowca nie może dokonać załadunku aż do zamknięcia firmy?
12.04.2018
Czekał, czekał… i się nie doczekał! Sytuacje, w których kierowcy odmówiono możliwości załadunku, nie należą do najczęstszych, jednak również się zdarzają. Brak możliwości załadunku: co powinien zrobić kierowca? Jakie prawa ma przewoźnik? Podpowiadamy! Opis sytuacji: przewoźn...
Czytaj dalejKto jest odpowiedzialny za uszkodzenie towaru: nadawca, przewoźnik czy odbiorca?
05.04.2018
Zadaniem przewoźnika jest przewiezienie towaru z punktu A do punktu B – w nienaruszonym stanie, a ponadto w ustalonym terminie. Dla pierwszego z wymogów kluczowe jest prawidłowe przygotowanie ładunku do transportu, czyli przede wszystkim jego odpowiednie zabezpieczenie. Czy oznacza to, ...
Czytaj dalej